Marketing Manager

Het Institute for International Research (IIR) organiseert trainingen en conferenties voor professionals binnen ICT, Finance en Industry. Onze ambitie is om voor deze doelgroepen dé specialist te zijn in vakinhoudelijke kennis. IIR is een club jonge, ambitieuze mensen, die in een open en professionele sfeer hard willen werken.

Onze marketing managers zijn voortdurend bezig om nieuwe klanten  enthousiast te maken voor onze events.  Dit doen we door alle mogelijke marketing kanalen in te zetten zoals onze website, e-mails, online advertising, social en partnerships met mediapartijen. Je werkt bij IIR  in projectteams samen aan het succes van onze trainingen en conferenties. Naast hard werken houden we van gezelligheid! Bijvoorbeeld bij onze bootcamp in het Westerpark of de maandelijkse borrel.

Ben jij ondernemend en commercieel ingesteld? En vind je het een uitdaging om veel projecten tegelijk te managen? Dan kunnen we jou goed gebruiken!

De functie

Als marketing manager ontwikkel je de doelgroepstrategie rondom conferenties en trainingen. Onze doelgroep ken je als je broekzak en kiest hierbij de juiste strategische partnerships om hen optimaal te bereiken. Je stuurt proactief op de juiste acties om de gestelde doelstellingen per event te behalen. Door slimme keuzes weet je het maximale uit het marketingbudget te halen. Je taken bestaan hierbij o.a. uit:

  • Het opzetten van het jaarlijkse marketingplan voor jouw segment
    Op basis van diepgaande kennis van de doelgroepen, on- en offline marketingtools en kanalen
  • Tot stand brengen van strategische partnerships
    Je legt contacten met pers, mediapartners, verenigingen, sprekers en sponsoren om ons bereik te vergroten
  • Analyse
    Je interpreteert en analyseert data uit o.a. onze database en google analytics en zet deze om in sterke marketingacties
  • Online
    Je zorgt dat jouw events maximaal online aanwezig zijn en kent hiervoor de juiste tools (adwords, social).
  • Copywriting & content
    Je schrijft en bedenkt de teksten voor e-mailings, website, advertorials etc. Daarnaast ga je actief op zoek naar nieuwe content partnerships
  • Projectmanagement
    Je vindt het een uitdaging om veel projecten tegelijk te managen

Jouw profiel

Je vindt het leuk om zowel strategisch als operationeel bezig te zijn en je schrikt niet van deadlines. Je vind het leuk om nieuwe samenwerkingen op te zetten en je legt makkelijk contact.

  • Je hebt een HBO of WO opleiding en minimaal 3 jaar ervaring in de marketing
  • Uitstekende kennis van en ervaring met diverse marketing kanalen, zowel offline als online
  • Je bent ondernemend en prestatiegericht ingesteld
  • Projectmanagement heb je uitstekend in de vingers
  • Affiniteit met content marketing is een pré

Wat we jou kunnen bieden

We bieden je een pittige, vernieuwende functie bij een A-merk in de branche met een uitstekende reputatie.

Verder kun je rekenen op:

  • Goede arbeidsvoorwaarden (inclusief aantrekkelijke bonusregeling) en een pensioenvoorziening
  • Informele, collegiale sfeer en een platte organisatie
  • Een persoonlijk ontwikkelingsplan
  • De functie is (bij voorkeur) voltijds (40 uur), maar minder uur is bespreekbaar


Ben jij enthousiast over deze vacature?
Stuur jouw cv en motivatie aan hr@iir.nl.
Heb je nog vragen over de vacature? Bel onze Marketing Director Michiel Konijn via 020-580 54 63.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Wij gebruiken cookies om IIR.nl gemakkelijk te maken. Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten