Bestel nu uw tickets

1-daagse conferentie

Shutdowns & Turnarounds 2018

19e editie Shutdowns & Turnarounds | 6 februari 2018
Hotel Carlton Oasis, Spijkenisse

Hoe efficiënt voert u uw volgende stop uit?

Het voorbereiden en uitvoeren van een Shutdown is een complexe taak. Uitloop in de planning zorgt voor hoge proceskosten en vertraging in het halen van uw ambities. Een goed plan van aanpak, risicobeheersing en cost control zijn daarom onmisbaar, net als goede communicatie tijdens de Turnaround om alle werkzaamheden snel en op de juiste wijze te laten verlopen.

Wilt u uw Shutdown efficiënt aanpakken en minder kosten maken? Tijdens de 19e editie van Shutdowns & Turnarounds voorzien wij u graag van de nieuwste trends en oplossingen voor Industrieel Shutdown Management: het énige event specifiek gericht op en voor de shutdown professionals in de Benelux. In 2017 is de conferentie door deelnemers beoordeeld met een 8.0 !

LET OP: Bent u in directe dienst van een Asset owner? Dan kunt u zich tot 1 november gratis aanmelden. Er is een beperkt aantal tickets beschikbaar: op = op!!

Shutdowns en Turnarounds 2018  is mede tot stand gekomen dankzij ons expert panel:

  • Werner van Acker
  • Jos Boode
  • Johan klipper
  • Gerrit Oudendijk
  • Paul Casteleijn

Download de brochure van editie 2017 voor een impressie van de conferentie.

Het programma is volop in ontwikkeling
Wilt u zelf een inhoudelijke bijdrage geven aan het programma of heeft u suggesties voor onderwerpen of sprekers? Neem dan contact op met onze Product Development Manager Uyoyo Onemu.

Tel: 020 – 5805 496 | Email: u.onemu@iir.nl

Uw bedrijf profileren op het event?
Heeft u interesse een thematafel te begeleiden, met uw stand op de beursvloer aanwezig te zijn en/ of een demonstratie te laten zien? Neem contact op met Branding & Partnership Manager Sanne Jansen om dit te bespreken.

Tel: 020 – 580 54 42 | Email: s.jansen@iir.nl

Sprekers 2018

Voorlopig programma 2018

6 februari 2018 | 9:00 - 17:30 - voorlopig programma

  • 09.00

    Opening door IIR

  • 09.15

    Recap – Shutdown nieuws 2017

  • BLOK 1

    COST CONTROL, CONTRACTMANAGEMENT EN PLANNING

  • 09.30

    Cost Control management tijdens Shutdown en Turnaround

    • Kosten effectief te werk gaan tijdens de planning en voorbereiding van de shutdown, tijdens de shutdown en na de shutdown.
    • Forecasting van de werkzaamheden en kosten: in hoeverre is dit te sturen en te bewaken?
    • Werner van Acker Evonik
  • 10.00

    Strategisch contract en contractor management

    • Contract management bij aankoop van diensten en materialen
    • Inzet van contractors, wat zijn de belangrijke aspecten?/ hoe productie en werkzaamheden verbeteren?
  • 10.30

    Praktijkcasus kleine tot middelgrote Shutdowns binnen Air Liquide

    • Shutdowns en turnaround aspecten bij planning en contracten met een kortere doorlooptijd
    • Aandachtspunten op basis van praktijkervaringen in planning, contracting en uitvoering van de shutdown binnen Air Liquide.

    Johan Klipper (o.v.b.)

  • BLOK 2

    VEILIGHEIDS- EN RISICOMANAGEMENT

  • 11.00

    Koffiepauze

  • 12.00

    Risicobeheersing en scopemanagement tijdens het uitvoeren van een shutdown

    • Risicobeheersing op basis van scope en scope bevriezen.
    • Preventieve onderhoudsplannen door scopemanagement, planning en scheduling aangevuld met correctieve werkzaamheden.
    • Het scope change proces.

    Edward Koopman (o.v.b.)

  • 12.30

    Ongevallen uitsluiten met de Last Minute Risico Analyse (LMRA)

    • Praktijkvoorbeeld vanuit een dodelijk ongeval in de industrie.
    • Hoe voorkomt u ernstige gevolgen en ongevallen na een her-opstart?
    • Concrete visie en oplossingen om toekomstige calamiteiten te kunnen voorkomen.
    • John van den Broeck LMRA First
  • 13.00

    Lunchpauze

  • BLOK 3

    VERDIEPING, VERBREDING EN INNOVATIE BINNEN HET S&T VAK

  • 14.00

    Thematafels, maak uw keuze uit 1 van de volgende thema’s:                                                  

    • 1. Hands on Tool Time (HoTT) inzetten tijdens uw shutdown & turnaround
    • 2. Reinigingstechnieken tijdens uw shutdown & turnaround
    • 3. Hoe drones in te zetten tijdens de shutdown
    • 4. Flensmanagement
    • 5. Juridische aansprakelijkheid tijdens uw S&T processen
    • 6. Communicatie systemen inzetten tijdens de shutdown.
    • Paul Casteleijn Shutdown professional
  • 14.45

    Industrie4.0 toepassen in de shutdown & turnaround

    • Welke aspecten van de S&T kunnen eigenlijk geautomatiseerd worden en hoe ver gaan wij hier mee? In hoeverre heeft investeren zin?
    • Nieuwe toepassingen en digitale systemen.
    • Efficiënt en sneller (kritische) locaties in kaart brengen waar de werkzaamheden verricht dienen te worden door gebruik van data-driven methodes.
  • 15.15

    Koffiepauze

     

  • BLOK 4

    COMMUNICATIE, SAMENWERKING EN SHUTDOWN MANAGEMENT

  • 15.45

    Verbetering van uw shutdown management aanpak

    • Voorbereiding van de shutdown
    • Impact van projecten; integratie tussen projecten en turnaround management op zich: hoe kunt u succes borgen?
  • 16.15

    Communicatie voor, tijdens, en na de shutdown:

    • Interne communicatie binnen het turnaround team
    • Interne communicatie met Stakeholders
    • Is uitloop te voorkomen door efficiënter te communiceren?
    • Hoe kunt u doelmatig communiceren met leveranciers en contractors?
    • Antoon Beyne BASF
  • BLOK 5

    WAT BRENGT DE TOEKOMST VOOR HET SHUTDOWNS & TURNAROUND VAK?

  • 16.45

    Discussiepanel: balans tussen jonge en oude garde en instroom nieuw personeel

    • Nieuwe vs. oude garde: wat kunnen twee generaties van elkaar leren in het S&T vak?
    • Hoe koppelen wij mens en techniek als het gaat om onderhoud tijdens de shutdown en turnaround? Is de huidige kennis nog afdoende?
    • Wat kunnen nieuwe opleidingstrajecten op termijn betekenen voor de industrie en de huidige generatie? Wat kan de Industrie zelf bijdragen aan het onderwijs?
             
  • 17.30

    Afsluiting met aansluitende borrel

Partners 2017

Uw bedrijf profileren op het event?
Heeft u interesse een thematafel te begeleiden, met u stand op de beursvloer aanwezig te zijn en/ of een demonstratie te laten zien? Neem contact op met Branding & Partnership Manager Sanne Jansen om dit te bespreken via 020 – 580 54 42 of s.jansen@iir.nl

Redenen om deel te nemen

  • Verhalen uit de praktijk
  • Expertpanel
  • Speeddates & Praktische workshops
  • Volop netwerkmogelijkheden

Tickets

Locatie 2018

Hotel Carlton Oasis Curieweg 1 3208 KJ Spijkenisse, Nederland

Meer weten?

Heeft u nog vragen of wilt u persoonlijk advies? Onze adviseurs staan u graag te woord over de mogelijkheden.

    • Wij reageren op werkdagen binnen 24 uur op uw bericht

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Jasper Bierhof
Persoonlijk advies?

Jasper Bierhof helpt u graag verder. 020 - 580 5465 E-mail Jasper Bierhof

Sanne Jansen
Spreker of partner worden?

Sanne Jansen vertelt u er graag meer over. 020 - 580 5442 E-mail Sanne

Ook interessant voor u

Wij gebruiken cookies om IIR.nl gemakkelijk te maken. Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten