Deze conferentie heeft al plaatsgevonden

1-daagse conferentie

Shutdowns & Turnarounds 2018

19e editie Shutdowns & Turnarounds | 6 februari 2018
Hotel Carlton Oasis, Spijkenisse

Het énige event specifiek gericht op en voor de shutdown professionals in de Benelux!

Deze conferentie heeft reeds plaatsgevonden. Bekijk de foto’s van de vorige editie.

Op 5 februari 2019 verwelkomen wij u graag op de 20ste Editie Shutdowns & Turnarounds.

Uw bedrijf profileren op het event?
Benieuwd naar de partner mogelijkheden? Klik hier of neem contact op met Branding & Partnership Manager Sanne Jansen.

Tel: 020 – 580 54 42 | Email: s.jansen@iir.nl

Sprekers 2018

Programma 2018

6 februari 2018 | 9:00 - 17:30 - programma

  • 09.00

    Opening door dagvoorzitter

    • Joost Hoebink Dagvoorzitter
  • 09.15

    Recap – Shutdown nieuws 2017

  • BLOK 1

    COST CONTROL, CONTRACTMANAGEMENT EN PLANNING

  • 09.30

    Cost Control management tijdens Shutdown en Turnaround

    • Kosten effectief te werk gaan tijdens de planning en voorbereiding van de shutdown, tijdens de shutdown en na de shutdown
    • Forecasting van de werkzaamheden en kosten: in hoeverre is dit te sturen en te bewaken?
    • Werner van Acker Evonik
  • 10.15

    Praktijkcasus kleine tot middelgrote Shutdowns binnen Air Liquide

    • Shutdowns en turnaround aspecten bij planning en contracten met een kortere doorlooptijd
    • Aandachtspunten op basis van praktijkervaringen in planning, contracting en uitvoering van de shutdown binnen Air Liquide
    • Johan Klipper Air Liquide
  • 10.45

    Koffiepauze

  • BLOK 2

    VEILIGHEIDS- EN RISICOMANAGEMENT

  • 11.30

    Functional safety- garantie tot aan de deur?

    • Hoe ga je nu goed om met een safety systeem?
    • Hoe en wanneer doe je je testen?
    • Zijn je (maintenance) medewerkers competent?
    • Heb je de juiste procedures in plaats om menselijke fouten te minimaliseren?
    • Niels Huttenhuis Yokogawa
  • 12.00

    Praktijkcasus Tata Steel: Risicobeheersing en scopemanagement tijdens de voorbereiding en uitvoeren van een shutdown

    • Revisieplanning geïntegreerd met supply-chain planning; hoe werkt Tata steel op basis van Supply Chain Management?
    • Hoe loopt de werkstroom en hoe bepaalt u de scope?
    • Risicobeheersing op basis van scope en scope bevriezen
    • Waarborging van een goede scopebewaking tijdens de voorbereiding en uitvoering van de shutdown
    • Edward Koopman Tata Steel
  • 12.30

    Ongevallen uitsluiten met de Last Minute Risico Analyse (LMRA)

    • Praktijkvoorbeeld vanuit een dodelijk ongeval in de industrie
    • Hoe voorkomt u ernstige gevolgen en ongevallen na een her-opstart?
    • Concrete visie en oplossingen om toekomstige calamiteiten te kunnen voorkomen
    • John van den Broeck LMRA First
  • 13.00

    Lunchpauze

  • BLOK 3

    VERDIEPING, VERBREDING EN INNOVATIE BINNEN HET S&T VAK

  • 14.00

    Thematafels, maak uw keuze uit 1 van de volgende thema’s:                                                  

    • 1. Hands on Tool Time (HoTT) inzetten
    • 2. Nieuwe NDO technologie voor optimalisatie van uw turnaround
    • 3. Effectief omgaan met verstoring van geplande uitvoering in de praktijk
    • Paul Casteleijn Dutch Glycerin Refinery B.V.
    • Ronald Tuls ROSEN Europe
    • Leon de Ridder ROSEN Europe
    • John Klaasman Xpoisure
    • Bart Mooi Xpoisure
  • 14.45

    IIoT: realiseer je Turnaround doelstellingen met juiste innovatie

    • Hoe waarborgt u continue focus op reliability en  zet u slimme sensoren in ter voorbereiding van uw Scope Keuzes?
    • Verkrijg op innovatieve en efficiënte wijze inzicht in:
    • Corrosie trends op essentiële assets en/of piping
    • Fouling detectie en energie optimalisatie van warmtewisselaars
    • Pompstatus om bijvoorbeeld degradatie vroegtijdig vast te stellen
    • Johan Enters Emerson Automation Solutions
  • 15.15

    Koffiepauze

     

  • BLOK 4

    COMMUNICATIE, SAMENWERKING EN SHUTDOWN MANAGEMENT

  • 15.45

    Praktijkcasus TAQA & Stork: De stap voorwaarts van papier naar digitaal

    • Digitale weergave als alternatief voor de ouderwetse papieren muurkrant
    • Directe communicatie vanuit het veld naar binnen- en tussen uitvoering en werkvoorbereiding middels digitale processen m.b.v. tablets
    • Werken vanuit één wereldwijde centrale database met één actuele dataset; garandeer één waarheid waarbij de display “cockpit” flexibel is
    • Henk van der Heide Stork
  • 16.15

    Communicatie voor, tijdens, en na de shutdown:

    • Interne communicatie binnen het turnaround team
    • Interne communicatie met Stakeholders
    • Is uitloop te voorkomen door efficiënter te communiceren?
    • Hoe kunt u doelmatig communiceren met leveranciers en contractors?
    • Antoon Beyne BASF
  • BLOK 5

    WAT BRENGT DE TOEKOMST VOOR HET SHUTDOWNS & TURNAROUND VAK?

  • 16.45

    Discussiepanel: balans tussen jonge en oude garde en instroom nieuw personeel

    • Nieuwe vs. oude garde: wat kunnen twee generaties van elkaar leren in het S&T vak?
    • Hoe koppelen wij mens en techniek als het gaat om onderhoud tijdens de shutdown en turnaround? Is de huidige kennis nog afdoende?
    • Wat kunnen nieuwe opleidingstrajecten op termijn betekenen voor de industrie en de huidige generatie? Wat kan de Industrie zelf bijdragen aan het onderwijs?
             
    • Paulien Eggink EuroTank Amsterdam/VTTI
    • Paul Casteleijn Dutch Glycerin Refinery B.V.
    • Chiel Casteleijn Stork
    • Jos Boode
    • Ronald den Haan Emerson Automation Solutions
  • 17.30

    Afsluiting met aansluitende borrel

Partners 2018

Uw bedrijf profileren op het event?
Heeft u interesse een thematafel te begeleiden, met u stand op de beursvloer aanwezig te zijn en/ of een demonstratie te laten zien? Neem contact op met Branding & Partnership Manager Sanne Jansen om dit te bespreken via 020 – 580 54 42 of s.jansen@iir.nl

Redenen om deel te nemen

  • Verhalen uit de praktijk

    Kritische praktijkervaringen en het belang van de Last minute Risico Analyse

  • Expertpanel

    Een op maat gemaakt programma ontwikkelt door en voor shutdown professionals

  • Best practices

    Leer over best practices bij kleine tot middelgrote S&T aspecten, planning, en contracten

  • Thematafels

    Diverse verdiepende thematafels over o.a. de inzet van Hands on Tool Time (HoTT

  • Volop netwerkmogelijkheden

    Kom in contact met asset owners en andere shutdown professionals

  • Innovaties en toekomstverwachtingen

    Een tastbare visie op de toekomst, innovatie en nieuw opgeleid personeel

Tickets

Op dit moment zijn er geen tickets (meer) beschikbaar.

Locatie 2018

Hotel Carlton Oasis Curieweg 1 3208 KJ Spijkenisse, Nederland

Meer weten?

Heeft u nog vragen of wilt u persoonlijk advies? Onze adviseurs staan u graag te woord over de mogelijkheden.

Jasper Bierhof
Persoonlijk advies?

Jasper Bierhof helpt u graag verder. 020 - 580 5465 E-mail Jasper

Ook interessant voor u

Wij gebruiken cookies om IIR.nl gemakkelijk te maken. Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten