Meld u nu aan

2-daagse masterclass

Artificial Intelligence Fundamentals

21 & 26 september 2018

Zet uw data om in waardevolle bedrijfsinzichten met AI

Wilt u Artificial Intelligence (AI) inzetten voor uw organisatie vanuit strategisch oogpunt? Organisaties die nu gaan werken met AI creëren een grote voorsprong op concurrenten. Zo kunt u waardevolle bedrijfsinzichten vergaren, uw klantvragen beter inschatten en hierop inspelen.

Hoe zet u de eerste stappen naar het toepassen van AI in uw organisatie? Tijdens de masterclass AI Fundamentals maakt u in 2 dagen tijd een uniek implementatieplan. U gaat zelf aan de slag met AI technieken en past deze toe op uw eigen use case. Welke strategische keuzes moet uw organisatie maken ?

Aan het einde van deze praktijkgerichte masterclass

  • Kent u het brede spectrum van verschillende AI technieken
  • Weet u wat algoritmes doen en hoe u deze toepast
  • Kunt u identificeren waar in uw organisatie AI de meeste toegevoegde waarde levert
  • Weet u welke strategische keuzes u moet maken voor optimaal gebruik van de groeiende stroom aan data.

Waarom Artificial Intelligence?

  • Concurrentievoordeel door betere, snellere en nauwkeurige beslissingen
  • U speelt beter in op uw klantvraag en gedrag.
  • U herkent en verlaagt risico’s en fraude vroegtijdig
  • U voldoet beter aan eisen rondom wet- en regelgeving (zoals GDPR).

Uw resultaat

  • Haal waarde uit uw data

    Identificeer waar in uw organisatie AI de meeste toegevoegde waarde levert

  • Verhoog uw concurrentievoordeel

    Met AI speelt u beter en sneller in op uw klantvraag en -gedrag

  • U gaat zelf met AI tooling aan de slag

    U krijgt feeling met technieken als machine learning en neurale netwerken

  • Aan de slag met uw eigen use case

    Werk zowel strategisch als praktisch uw eigen implementatieplan uit

  • Verlaag uw bedrijfsrisico

    Met AI herkent uw risicoprofielen en fraude in een vroegtijdig stadium

Programma

21 september 2018

  • Artificial Intelligence: DEFINITIES

    09.00 Tijdens dit blok krijgt u inzicht in wat Artificial Intelligence is en wat het wel en niet kan.

    • AI op de top van de hype cycle
    • De relatie met andere technologieën, zoals blockchain, robotics, quantumcomputing
    • De toegevoegde waarde van AI tov bestaande uitdagingen
    • Een business of IT vraagstuk?
    • Wat kunnen machines wel en niet?
    • Invloed van AI op werk en banen in de toekomst

    Toelichting aan de hand van een aantal bekende use cases:

    • Personalisation & recommendation engines
    • Fraud & Risk
    • E-commerce
    • Finance
    • Industrie
    • Overheid
    • Zorg

    12.30 Lunchpauze

  • Artificial Intelligence: TECHNIEKEN

    13.00 In dit blok krijgt u in- en overzicht van de belangrijkste AI technieken zoals:

    • Chatbots
    • Cognitive computing (patroon, beeld, tekst)
    • Natural language processing
    • Machine-learning
    • Deep-learning
    • Neurale netwerken
    • Open-source

    Algoritmes

    • Waarom zijn er algoritmes?
    • Wat is de meerwaarde?
    • Wat doet een algoritme?
    • Hoe pas je algoritmes toe?
    • Wat zijn de valkuilen en problemen?

26 september 2018

  • Artificial Intelligence: STRATEGIE

    09.00 In dit blok kijken we naar hoe mensen, systemen en data met elkaar zijn verbonden. Bij het toepassen van AI hebt u een hoop strategische keuzes te maken op het gebied van:

    • Zelf ontwikkelen of inkopen
    • Kosten-baten
    • Cybersecurity
    • Ethiek
    • Privacy/GDPR
    • Risico’s
    • Compliance

    Data-driven business modellen:

    • Data op orde brengen om er intelligentie uit te halen
    • Omgaan met legacies
  • Artificial Intelligence: IMPLEMENTATIE

    Na het bespreken van de huiswerkopdracht gaat u aan de hand van business model Canvas uw eigen use case uitwerken. U maakt een implementatieplan waarmee Artificial Intelligence kan worden ingevoerd binnen uw organisatie.

    • Voorwaarden voor een succesvolle implementatie
    • Belang van quickwins
    • Opzetten van een Artificial Intelligence Center of Excellence
    • Wie moet je aannemen om goed aan de slag te gaan met Artificial Intelligence?
    • AI implementaties in de praktijk: lessons learned

Doelgroep

Deze masterclass is speciaal ontworpen voor managers uit de business die zowel vanuit strategisch als praktisch oogpunt Artificial Intelligence in willen zetten. U heeft bv. één van de volgende functies:

 

»» Team Leads/Tribe Leads/ Chapter Leads
»» Innovatiemanagers
»» Programma/projectmanagers
»» Enterprise architecten
»» Business IT managers
»» Informatiemanagers

»» Business developers
»» Productmanagers
»» Risk, fraude & compliance managers
»» Marketing & sales directors
»» Inkoopmanagers
»» Servicedesk-/klantenservicemanagers

Docent

Jan Veldsink MSc

Kerndocent & AI Adviseur Nyenrode Business Universiteit & Rabobank Bekijk op LinkedIn

Tickets

Locatie

Coengebouw Kabelweg 37 1014 BA Amsterdam, Nederland

Meer weten?

Heeft u nog vragen of wilt u persoonlijk advies? Onze adviseurs staan u graag te woord over de mogelijkheden.

Persoonlijk advies en/of vragen over uw registratie?

Neem dan contact op met Jeremy Stevens. 020 - 580 5455 E-mail Jeremy

Deze training op maat?

Neem dan contact op met Reinier Terpstra. 020 - 580 5441 E-mail Reinier

Ook interessant voor u

Wij gebruiken cookies om IIR.nl gemakkelijk te maken. Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten