In 6 online ochtenden; de actualiteitenreeks

Werkvoorbereiding bij Shutdowns & Turnarounds

Meld u nu aan

Manage uw stops efficiënter ondanks actuele uitdagingen

Covid-19. Krapte op de arbeidsmarkt. Digitalisering. Dit zijn actualiteiten die het proces van uw shutdown of turnaround beïnvloeden. Een shutdown volledig van tevoren vastleggen is vrijwel onmogelijk. Wat u wel kan doen is de werkvoorbereiding efficiënter en daardoor effectiever maken. Maar hoe doet u dat? Deze actualiteitenreeks gaat in op de onderwerpen: contractmanagement, cultuurverschillen met anderstaligen, risicobeheersing, bewaking van het voortgangsproces en digitale kansen. Aan het einde van deze reeks heeft u toepasbare en praktische kennis opgedaan van topsprekers en vakspecialisten om uw shutdowns en turnarounds beter te managen.

Wat u kunt verwachten

  • Actuele topics zoals Covid-19, arbeidsmarktkrapte en digitalisering met praktijkvoorbeelden
  • Aandacht voor het uitwisselen van ervaringen met experts en vakgenoten van o.a. Tata Steel, Stork, Sitech, Cargill, Asset Performance Networks en Evonik
  • Ontvang praktische tips & tricks voor de werkvoorbereiding en tijdens de shutdown

Na afronding van deze opleiding

  • Bespaart u geld en tijd door uw werkvoorbereiding efficiënter te maken
  • Heeft u praktische handvaten om effectiever om te gaan met anderstaligen en cultuurverschillen
  • Weet u beter de voortgangsprocessen tijdens shutdowns te bewaken
  • Vormt (online) werken op afstand geen belemmering meer
  • Weet u hoe digitale tools uw shutdown en turnaround proces kunnen verbeteren

Praktisch

De actualiteitenreeks bestaat uit 6 online modules van 2,5 uur in de ochtend. Dit betekent dat u slechts een dagdeel kwijt bent van 09:30 tot 12:00 uur. Tijdens deze online sessies is er ruimte voor interactie en er zijn geplande break-out sessies. Wij nodigen u uit om met vakspecialisten ervaringen uit te wisselen.

Speciaal ontwikkeld voor

Deze actualiteitenreeks is speciaal ontwikkeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen in het efficiënter managen van shutdowns en turnarounds. Ook als u wilt doorgroeien als werkplanner is deze reeks zeer geschikt.

Extra geschikt voor professionals werkzaam bij de volgende bedrijven: Chemiebedrijven, bio-chemiebedrijven, petroleumbedrijven, oliebedrijven, papierfabrieken, voedingsindustrie, metaalindustrie, rubber- en kunststofindustrie, bedrijven in de machine-industrie, toeleveranciers bij shutdowns en turnarounds.

Functies die goed aansluiten bij deze reeks:

  • TA-managers
  • Stopcoördinatoren
  • Onderhoudsmanagers
  • Werkvoorbereiders en Planners
  • Maintenance Supervisors

  • Shutdown Managers
  • Turnaround Engineers/Planners
  • Maintenance Managers
  • Reliability Managers

Docenten

Werner van Acker

Technisch Governance Manager Evonik

Marc Dassen

CEO Sitech Services

Mark Geerars

Leader in Business en Assetmanagement

Edwin van Doeselaar

CTO Advando

Tickets

Ultieme zomeractie: ontvang tot € 600,- korting bij het volgen van 6 modules. Deze actie is geldig tot 31 augustus 2021. Indien u minder dan 6 modules gaat volgen, dient u bij het bestelproces aan te geven welke modules dit zullen zijn.

Programma

Praktisch:
De actualiteitenreeks bestaat uit 6 online modules van 2,5 uur in de ochtend. U bent dus slechts een dagdeel kwijt van 09:30 – 12:00 uur. Tijdens deze sessies is er ruimte voor interactie: om vragen te stellen en om met elkaar ervaringen uit te wisselen. Met welke shutdown vragen zit u? Spar erover met vakgenoten.

Woensdag 6 oktober 2021

09:30 12:00

Module 1: Contractormanagement

Werner van Acker

Technisch Governance Manager

Evonik

Michael van den Dungen Bille

Managing Director

Performico

Marc Dassen

CEO

Sitech Services

Mark Geerars

Leader in Business en Assetmanagement

Thierry Burki

CEO

Bilfinger Industrial Services

De wereld verandert, de arbeidsmarktkrapte neemt toe, de lokale kennis neemt af. Hoe gaat u hier mee om? Er moeten opnieuw keuzes gemaakt worden: hoeveel kennis wilt u intern behouden, gaat u een partnership aan met uw contractoren of gaat u tenderen? Tegelijkertijd is er ruimte voor verbetering in het verwachtingsmanagement tussen contractoren en afnemers.

In deze sessie komen o.a. de volgende vragen aan bod:

  • Wat zijn de risico’s en voordelen van externen inhuren, welke verantwoordelijkheden legt u bij wie neer? En wanneer gaat u voor partnership en wanneer voor tenderen?
  • Hoe pakken we het arbeidskrachtentekort aan nu er, mede door corona, een inhaalslag aan shutdowns en turnarounds is?
  • Hoe kunt u het verwachtingsmanagement tussen contractor en bedrijf verbeteren op basis van het tijdsplan en communicatie?
  • Kan digitalisatie bijdragen aan verwachtingsmanagement tussen contractoren en bedrijven?

Woensdag 13 oktober 2021

09:30 12:00

Module 2: Omgaan met anderstaligen en cultuurverschillen

Werner van Acker

Technisch Governance Manager

Evonik

Edwin Stam

Directeur

TL4E

De uitdaging bij het werken met anderstaligen zit niet langer in de taalbarrière, maar in de cultuurverschillen. Hierdoor kan de veiligheid in het gedrang gekomen. Een volledige mentaliteitsverandering is in korte tijd niet mogelijk, dus moet u dit cultuurverschil op een andere manier aanpakken.

In deze sessie komen o.a. de volgende vragen aan bod:

  • Hoe managet u verwachtingen en vereisten bij mensen met een andere cultuurachtergrond?
  • Hoe gaat u om met cultuurverschillen, zoals het niet uitspreken van bedenkingen?
  • In hoeverre kunt u dit mentaliteitsverschil veranderen of moet u meer op handhaving en veiligheid gaan zitten?
  • Is er een efficiëntere (digitale) manier om deze anderstaligen te begeleiden?

Woensdag 3 november 2021

09:30 12:00

Module 3: Grenzen opzoeken versus minimale risico

Werner van Acker

Technisch Governance Manager

Evonik

Johan Ferket

Consultancy Manager

Stork

Sieger Koops

Senior Asset Integrity Consultant

DNV

Nick Thijs

TA Manager

Stork

Ben Thiehatten

TA Managers

Stork

Krijgt u wel is de vraag van productie of het hoger management om een stop te verplaatsen? Denk aan de huidige coronaperiode. Of er wordt op korte termijn verzocht om toch nog een bepaald aspect mee te pakken tijdens de stop. Hoe gaat u hier mee om? Dit brengt risico’s met zich mee.

In deze sessie komen o.a. de volgende vragen aan bod:

  • Hoe identificeert u de risico’s en voordelen van het oprekken van onderhoudsintervallen, waar legt u de grens in de scoping en welke acties moet u vervolgens doen?
  • Hoe kunt u deze risicoanalyse vertalen naar een eenduidige rapportage in het hoger management?
  • Zijn er (preventieve) mogelijkheden om alvast op deze flexibiliteit in te spelen?

Woensdag 10 november 2021

09:30 12:00

Module 4: Bewaking voortgangsproces tijdens shutdown

Werner van Acker

Technisch Governance Manager

Evonik

Edwin van Doeselaar

CTO

Advando

Ida-Jacoba de Vries

Turnaround Supervisor

Cargill

Guido Vlek

Contract Manager

ENGIE Services

Edward Koopman

Senior Manager Shutdown/Turnaround

Tata Steel

We leven in een tijd met een grote druk op de tijdsplanning. Dit komt mede door een tekort aan goed opgeleid personeel. Actuele ontwikkelingen zoals Covid-19 en Brexit hebben hier ook invloed op. Daarom is het juist nu essentieel om het voortgangsproces goed te bewaken tijdens een shutdown.

In deze sessie komen o.a. de volgende vragen aan bod:

  • Hoeveel ruimte moet u inplannen om tijdens de stop onvoorziene aspecten op te pakken?
  • Hoe kunt u het beste handelen als de voortgang niet gaat zoals gepland?
  • Wegens actuele ontwikkelingen worden materiaal niet altijd op de afgesproken tijd geleverd. Hoe anticipeert u hierop?
  • Welke aspecten kunt u automatiseren, zodat u niet van mensen afhankelijk bent?

Woensdag 17 november 2021

09:30 12:00

Module 5: Digitaal voorbereidingsproces

Werner van Acker

Technisch Governance Manager

Evonik

Edwin van Doeselaar

CTO

Advando

Femke de Jager

Managing Director Consulting

Accenture

Henk Zeegelaar

QHSE-management Consultant

NLVI

Jos van der Stelt

Director of Professional Services | Senior Sales Consultant

Cost Engineering

Door Covid-19 zijn we steeds meer digitaal en op afstand gaan samenwerken. De verwachting is dat dit grotendeels zo gaat blijven. Bij het voorbereiden van een shutdown kan dit voor extra uitdagingen zorgen. Direct naar een machine lopen zit er even niet in. Ook op het gebied van het bespreken van fysieke aspecten en het bouwen van een teamgevoel liggen nieuwe uitdagingen.

In deze sessie komen o.a. de volgende vragen aan bod:

  • Hoe pakt u het voorbereidingsproces digitaal het beste aan?
  • Hoe bespreekt u fysieke aspecten, zoals tekeningen, tijdens het voorbereidingsproces?
  • Hoe bouwt u digitaal een teamgevoel op en hoe stemt u alle details goed af?
  • Wat is straks (post-corona) een goede hybride vorm?
  • Zijn er bepaalde middelen of programma’s die geschikt zijn om u hierin te ondersteunen?

Woensdag 24 november 2021

09:30 12:00

Module 6: Digital & Turnarounds

Werner van Acker

Technisch Governance Manager

Evonik

John Alkemade

Managing Directory EMEA

Asset Performance Networks

Bas Druijf

Senior Cost Engineer | Turnaround Lead

Cost Engineering

Digitale tools hebben een vlucht genomen in de coronatijd doordat ze afstand overbruggen tussen teams. Dit gaat van online-informatie delen, planningstools en AR-brillen tijdens of voor een reparatie. U hoort wat de mogelijkheden zijn, maar vooral ook welke afwegingen u moet maken en de risico’s die erbij horen.

In deze sessie komen o.a. de volgende vragen aan bod:

  • Hoe kunnen digitale toepassingen de shutdown/turnaround efficiënter maken?
  • Is een cloud gebaseerde toepassing altijd interessant? Wanneer wel/niet?
  • Wat zijn de kosten van het toepassen van zo’n systeem versus wat het oplevert?
  • Wat zijn veiligheidsrisico’s (cybersecurity) waar u rekening mee moet houden?

Brochure downloaden?

Docenten

Werner van Acker

Technisch Governance Manager Evonik

Marc Dassen

CEO Sitech Services

Mark Geerars

Leader in Business en Assetmanagement

Edwin van Doeselaar

CTO Advando

Femke de Jager

Managing Director Consulting Accenture

John Alkemade

Managing Directory EMEA Asset Performance Networks

Michael van den Dungen Bille

Managing Director Performico

Thierry Burki

CEO Bilfinger Industrial Services

Edwin Stam

Directeur TL4E

Johan Ferket

Consultancy Manager Stork

Sieger Koops

Senior Asset Integrity Consultant DNV

Nick Thijs

TA Manager Stork

Ben Thiehatten

TA Managers Stork

Ida-Jacoba de Vries

Turnaround Supervisor Cargill

Guido Vlek

Contract Manager ENGIE Services

Edward Koopman

Senior Manager Shutdown/Turnaround Tata Steel

Henk Zeegelaar

QHSE-management Consultant NLVI

Jos van der Stelt

Director of Professional Services | Senior Sales Consultant Cost Engineering

Bas Druijf

Senior Cost Engineer | Turnaround Lead Cost Engineering

Locatie

Online Deze actualiteitenreeks is volledig online

Meer weten?

Heeft u nog vragen of wilt u persoonlijk advies? Onze adviseur staat u graag te woord over de mogelijkheden.

Jeremy Stevens | IIR
Persoonlijk advies en/of vragen over uw registratie?

Neem dan contact op met Jeremy Stevens. 020 - 580 5455 E-mail Jeremy