Print:
Independer introduceerde begin april als eerste in Nederland gedigitaliseerd hypotheekadvies. Een gamechanger op de hypotheekmarkt en een volwaardig alternatief voor het klassieke hypotheekadvies op de hoek. Het grote verschil? Voor gedigitaliseerd hypotheekadvies hoef je de deur niet uit. Je krijgt in je eigen tempo onafhankelijk hypotheekadvies. Digitaal gegenereerd, gebaseerd op de kennis van meer dan 100 hypotheekadviseurs en stap-voor-stap uitgelegd in begrijpelijke taal.
Independer geeft op dit moment online advies over de hypotheekvorm en rentevaste periode die het best aansluiten bij je persoonlijke wensen. Later dit jaar wordt de service uitgebreid met advies over hypotheekaanbieders en aanvullende verzekeringen.
Rondom de introductie van gedigitaliseerd hypotheekadvies verschenen er artikelen in de media en lanceerde Independer een TV-campagne. Daarna was het wachten op de eerste gebruikers. De verwachtingen waren hooggespannen, maar zoals de Engelsen zo mooi zeggen ‘the proof of the pudding is in the eating’. En daar waren ze dan, Sten Robben en Mirjam Bakker. De eerste Nederlanders die hun hypotheek regelden met online advies. Nieuwsgierig naar hun ervaring, belden we ze op.
“Ik ben Sten Robben, demand-planner op het hoofdkantoor van Jan Linders supermarkten. Mijn vriendin Mirjam Bakker is dierenarts. We zijn allebei 32 jaar. Na onze studie in Utrecht verhuisden we naar een huurwoning in Den Bosch.”
“Ja, we wilden graag kopen in plaats van huren en op een rustigere plek wonen. Het liefst in een autoluwe straat, met een ruime tuin. Een andere wens was dat de koopsom van ons huis ruim onder de maximale hypotheek zou liggen, zodat we voldoende financiële vrijheid behouden om leuke dingen te doen. Dat droomhuis vonden we in Maaspoort, een rustige plek in het noorden van Den Bosch.”
“Via Google. Onze hypotheekkennis is vrij hoog omdat we zelf al veel hadden uitgezocht. We wisten dus precies wat we wilden en zochten een adviseur die onze keuzes kon bevestigen. Niet een dure adviseur die het hele traject van voren af aan zou beginnen. Wel een adviseur die ons kon helpen met een paar specifieke vragen zoals bijvoorbeeld de studieschuld die we allebei hebben. Zoekend op prijs kwamen we bij Independer uit, één van de goedkoopste in de markt.”
“Makkelijk. Je wordt stap voor stap via allerlei vragen door het aanvraagproces geleid. Voor mij was het een makkie omdat ik me al flink in de materie verdiept had en wist welke vragen ik kon verwachten. Maar ook voor iemand met weinig hypotheekkennis lijkt me dit ideaal. Bij elke stap krijg je namelijk een duidelijke uitleg. En heb je toch nog vragen, dan staat er altijd een hypotheekadviseur van Independer voor je klaar.”
“Nee, het voelde eigenlijk heel gewoon. Steeds meer websites en helpdesks werken met digitale chatgesprekken, je raakt eraan gewend. En ik kon op elk moment met een hypotheekadviseur van Independer bellen. Dat heb ik soms ook gedaan.”
“Eerst niet, maar op een gegeven moment liep ik tegen een foutje aan. Ik kon ergens niet terugklikken, waar ik dat wel wilde. Na een opmerking hierover werd ik de volgende ochtend meteen om half negen ’s ochtends teruggebeld. Ik realiseerde me toen dat de adviseurs van Independer mijn adviestraject met extra veel aandacht volgden. We vonden dit erg leuk.”
“Zeker. Het voldeed volledig aan mijn eigen verwachtingen. Het advies van Independer was de onderbouwde bevestiging die ik zocht.”
“Ja, je krijgt een goed advies. Vooral de flexibiliteit spreekt me aan. Je kunt ermee aan de slag wanneer jezelf wilt. In mijn geval vaak ’s avonds. En de prijs is ook aantrekkelijk.”
Tijdens het MortgageTech event 2019 vertelt Independer meer over de lessons learned wat betreft online hypotheekadvies.
Geplaatst op: 5 juli 2019
Laat uw e-mail achter en ontvang uw aanvraag (ook in uw e-mail).
Heeft u eerder al een aanvraag bij IIR gedaan?