Online Content Manager

IIR (het Institute for International Research) organiseert trainingen en conferenties voor ICT, Finance en Industry. Onze ambititie is om voor deze doelgroepen dé specialist te zijn in vakinhoudelijke kennis. Daarbij is content een onmisbaar onderdeel van de marketingmix. Daarvoor zijn we op zoek naar een online content manager.

De functie

Als online content manager heb je een duidelijke visie op content en hoe je onze doelgroepen bedient in de verschillende fases van de klantreis. Samen met de marketing managers zorg je ervoor dat onze klanten worden verrast met prikkelende en relevante content. Je weet welke online en social kanalen het beste werken voor onze doelgroepen. Je kent de geheimen van SEO en gebruikt deze kennis, samen met veel A/B testen, om onze online omgeving te verbeteren. Je bent goed op de hoogte van de trends op het gebied van content.

Wat ga je doen?

  • Het opstellen, uitvoeren en monitoren van een omnichannel contentstrategie voor IIR, inclusief bijbehorende KPI’s
  • SEO-, usability- en conversie-optimalisatie d.m.v. het opzetten van usabilitytesten
  • Het verzorgen van periodieke rapportages en ad hoc analyses t.b.v. optimalisatie van de website
  • Een sparringpartners zijn voor collega’s als het gaat om strategische content
  • Het (laten) creëren, redigeren en publiceren van relevante content voor de verschillende websites
  • Schrijven en redigeren van commerciële en informatieve teksten
  • Aansturen van externe schrijvers en copywriters

Een kartrekkende teamplayer

Klinkt het bovenstaande als muziek in jouw oren? En ben jij ook nog eens een echte teamplayer en weet jij mensen te enthousiasmeren voor content? Dan ben jij misschien wel onze droom kandidaat.

Ons ideale profiel: een specialist (min. 3 jaar ervaring) op het gebied van content marketing, Analytics, SEO-, en conversie-optimalisatie. Je hebt een duidelijke visie op storytelling en content management en kunt dit vertalen naar concrete acties. Je bent projectmatig sterk waarbij je goed overzicht hebt van de kosten en deadlines. Verder ben je analytisch sterk, waardoor je a.h.v. webanalyse tot conclusies en acties komt.

Je bent een echte spin in web en weet als geen ander je collega’s te motiveren en te overtuigen. Als Content Manager maak je onderdeel uit van de afdeling Marketing en rapporteer je rechtstreeks aan de Marketing Director.

Welk profiel?

  • 3 tot 6 jaar ervaring als content marketeer of vergelijkbare functie
  • Een duidelijke visie op storytelling en content management
  • Kennis van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van content marketing en digitale communicatie (video content)
  • Een vlotte pen in combinatie met uitgebreide vakkennis van zoekmachine-geoptimaliseerde (SEO) teksten
  • Je bent kritisch op eigen werk, werkt gestructureerd en houdt van aanpakken

Wat IIR je biedt

  • Een werkomgeving bij een toonaangevende, ambitieuze organisatie met een uitstekende reputatie in de markt
  • Een bij de functie en ervaring passend marktconform salaris
  • Persoonlijke ontwikkelmogelijkheden, on the job, incompany en/of extern
  • Een enthousiast team collega’s in een informele en collegiale sfeer (bekijk op iir.nl de ervaringen van collega’s)

Reageren

Herken je je in bovenstaand profiel? Dan ontvangen we graag uiterlijk 31 mei 2017 je Curriculum Vitae met motivatiebrief.
Je kunt je reactie per e-mail sturen aan: hr@iir.nl

Nog vragen?

Neem contact op met Michiel Konijn, Marketing Director, via 020-5805 463.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Wij gebruiken cookies om IIR.nl gemakkelijk te maken. Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten