Print:

Nog veel zorgen over restschuld

Eduard van Brakel, Online marketing en communicatiespecialist

LinkedIn profiel

De afgelopen maanden hebben 300 mensen vragen gesteld via het Informatiepunt Restschulden dat is opgezet door de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). In totaal hebben 35.000 mensen de website bezocht.

Het Informatiepunt Restschulden zegt dat daaruit blijkt dat veel consumenten nog zorgen hebben over hun financiƫle toekomst en restschuld, ondanks het herstel van de woningmarkt. Het informatiepunt signaleert ook terughoudendheid bij de consument om vragen te stellen aan hun eigen bank of andere hypotheekverstrekker. Veel vragen die via de website binnenkwamen, hoorden eigenlijk aan de eigen bank of adviseur gesteld te worden.

De NVB vindt dat een belangrijk signaal en gaat werken aan verbetering van de aanspraakbaarheid van banken. Ook gaat de website nog beter in beeld brengen wat de lasten zijn zoor een woningbezitter die een nieuwe hypotheek wil afsluiten en daarin zijn restschuld wil meefinancieren.

Wij gebruiken cookies om IIR.nl gemakkelijk te maken. Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten