Print:

‘Dear [copy_block]’ is geen individuele marketing

Ad Gerrits, Enterprise Architect, Eigenaar

LinkedIn profiel

Persoonlijke marketing en individuele communicatie met (potentiële) klanten; dat is makkelijker gezegd dan gedaan. “Marketing zou moeten gaan om waarde-uitwisseling, waarbij je je conversaties continu analyseert en verbetert. Uiteindelijk ontstaat yin-yangmarketing, waarbij twee ogenschijnlijke tegengestelde krachten één geheel vormen.”

“Marketing is al lang in de staat van revolutie”, vertelt Lisa Arthur, Chief Marketing Officer (CMO) bij Teradata Marketing Applications, leverancier van datawarehousing en marketingapplicaties. Ze kan het weten, ze staat al jaren aan het roer van de marketingafdeling van Teradata en daarvoor Aprimo. Ze schreef een boek over ‘big data marketing’ en spreekt dagelijks met de marketingmanagers van klanten, middelgrote tot grote bedrijven in allerlei industrieën.
Ontwikkelingen in de markt

Als journalist ben ik uitgenodigd voor Teradata Connect, het klantevenement voor marketingapplicaties, begin juni in het Londense Wembley. Ik spreek bijna elk jaar met Arthur over de staat van marketing en de ontwikkelingen die ze in de markt ziet. Door haar jarenlange ervaring en haar dagelijkse gesprekken met marketingmanagers wereldwijd kan ze precies de vinger op de pijnlijke plek leggen.

We spreken informeel met elkaar en dat bevordert het stellen van kritische vragen. Zij heeft haar antwoorden niet ingestudeerd. Dit jaar bespreken we de toekomst van marketing. “Uit onze onderzoeken blijkt dat marketeers graag een holistische kijk op de klant willen, maar dat het aan de uitvoer ontbreekt. We praten al twintig jaar over één-op-één-marketing, maar de meeste marketeers doen alleen massapersonalisatie. ‘Dear [Copy_block]’ is géén individuele marketing.”

Hele whitepaper lezen?

Laat uw e-mail achter en ontvang de whitepaper direct in uw inbox. Lees direct het gehele artikel!

Wij gebruiken cookies om IIR.nl gemakkelijk te maken. Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten