Print:

Genomineerden Gouden Spreekbuizen 2015

Redactie IIR, Trainingen en congressen

LinkedIn profiel

Gouden Spreekbuizen worden uitgereikt op de Hypotheekweek

IIR en Blauw Research gaan een mooie samenwerking aan. Tijdens de Hypotheekweek op 18 november worden de prestigieuze Gouden Spreekbuis Awards en de Performance Award 2015 uitgereikt door Blauw Research .

Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers

Om als geldverstrekker te weten welk beeld intermediairs van een organisatie hebben en hoe zich dat verhoudt tot die van de concurrent voert Blauw ieder jaar de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers uit. Daarnaast is er een continue onderzoek, de Imago Blauwdruk Hypotheek Distributie, dat achterhaalt welk beeld zowel potentiële als recente afsluiters hebben van de hypothekenmarkt. Beide onderzoeken geven inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de organisaties. Uit beide onderzoeken komen elk drie genomineerden die zich presenteren aan een vakjury en die zal op 18 november de winnaars bekend maken.

De genomineerden zijn …

De genomineerden voor de Gouden Spreekbuis HypotheekDistributie (onder consumenten) zijn (in willekeurige volgorde): SNS Bank, ING en ABN AMRO. Voor de Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers (onder intermediairs) zijn dit: Florius, Obvion en ABN AMRO. Tot slot kent de Performance award dezelfde genomineerden: Florius, Obvion en ABN AMRO.

Het onderzoek voor de Imago Blauwdruk HypotheekDistributie 2015 biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de belangrijkste hypotheekadviesorganisaties onder potentiële -en recente afsluiters. De meetpunten gebruikt  in de berekening zijn:

  • (ontwikkeling van) spontane bekendheid
  • (ontwikkeling van) waardering
  • (ontwikkeling van) imago
  • (ontwikkeling van) overweging
  • (ontwikkeling van) absolute voorkeur

Het onderzoek Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers kijkt onder andere naar de ontwikkeling die geldverstrekkers doormaken op het gebied van bekendheid, waardering, imago, overwegen en voorkeur. Daarnaast is er dit jaar wederom gekeken naar o.a.:

  • Geldverstrekker die het belang van de consument echt centraal stelt en actief uitdraagt
  • Geldverstrekker die het intermediair helpt bij het zoeken naar oplossingen voor klanten
  • Geldverstrekker die het intermediair helpt met het voeden van relevante klantgegevens
  • Geldverstrekker die de tevredenheid/nps meet onder consumenten en het intermediair en hier opvolging aan geeft.

Voor de genomineerden geldt dat zij zich goed hebben weten te ontwikkelen ofwel stand hebben weten te houden.

Voor de Performance Award zijn wederom Florius, Obvion en ABN AMRO genomineerd. Voor deze award wordt in het onderzoek gekeken naar de belangrijkste tevredenheidaspecten in de ogen van het intermediair, namelijk: tevredenheid met het offerteproces, acceptatieproces, acceptanten, beheerproces, accountmanagers en algemene informatievoorziening.

Wij gebruiken cookies om IIR.nl gemakkelijk te maken. Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten